PRESIDEN INSTITUT AL-QURAN MALAYSIA (IQRA')

PRESIDEN INSTITUT AL-QURAN MALAYSIA (IQRA')
DR MUHAMMAD ZAIN

Tuesday, January 10, 2012

SEBELUM MATA DITUTUP..

‎"Adalah Rasulullah SAW. jika akan tidur membaca : bismikallahumma ahya wa amutu (saya hendak tidur Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mati), dan apabila bangun tidur membaca ; alhamdulillahil ladzi ahyana ba’da ma amatana wailaihin nusyur (Segala puji bagi Allah yang menghidupkan aku kembali setelah mematikan aku dan kepada Allah aku akan bangkit)."...supaya mimpi kita semalam menjadi kenyataan,reality.....aminnnn...........

Bila kita mati esok hari ,mayat,jasad zahir kita ditanam didalam tanah,Roh kita masih berada diatas dunia ini melihat rumah besarnya,kereta mahalnya,hartanya,isterinya,anak2nya.YANG ditinggalkanya,menangis lah DIA nya ,kiranya masa hidupnya tidak membawa semua benda dan perkara,isteri/suami/anak2 kejalan Allah swt......mereka semua tidak nampak kecuali haiwan2 dan orang yang benar imanya dengan Allah swt tahu semua itu,wali Allah swt,mak'rifah billah,Arif'fin billah......Aminnn..TQ ALLAH SWT ...br>

No comments:

Post a Comment